BÖLÜM SEKİZ
İsa
Mesih Sizin Rabbinizmidir?
Bir noktada,
tüm kanıtları inceleyen bir kişinin, Mesih'in
tanrısallığına inanıp inanmayacağına karar
vermesi gerekir. Kendilerine Mesih İnanlısı
diyenlerin de kabul edeceği gibi, bu İsa
yaşamış, ölmüş, gömülmüş ve dirilmiştir.
İsa şöyle der: "Benim O olduğuma iman
etmezseniz, günahlarınızın içinde öleceksiniz"
(Yuhanna 8:24). Pavlus şöyle yazmıştır:
"İsa'nın Rab olduğunu ağzınla açıkça
söyler ve Tanrı'nın O'nu ölümden dirilttiğine
yürekten iman edersen, kurtulacaksın"
(Romalılar 10:9). Eğer Mesih Tanrı'ysa ve
kurtuluş için O'nun tanrısallığına inanmak
gerekiyorsa, vereceğimiz karar çok önemlidir.
C.S. Lewis,
inancından şüpheli bir arkadaşına (Arthur
Greeves) yazdığı bir mektubunda, Mesih'in
tanrısallığının öneminin üzerinde durmuştur:
Bence büyük
zorluk şudur: Eğer O Tanrı değilse kimdi
veya neydi? Matta 28:19'da şu önemli formülü
görüyoruz: "Baba, Oğul ve Kutsal Ruh
adıyla..." Kimdir bu "Oğul"?
Kutsal Ruh bir insan mıdır? Eğer değilse,
O'nu "gönderen" bir insan mıdır
(bkz. Yuhanna 15:26)? Koloseliler 1:17'de
Mesih her şeyden öncedir ve herşey O'ndadır.
Bu nasıl bir insandır. Yuhanna'nın birinci
bölümünde anlatılan o muhteşem açıklamadan
bahsetmeyeceğim. Daha az açık olan bir ayete
bakalım. Kudüs için ağlarken neden birdenbire
şöyle demiştir?: "İşte bunun için size
peygamberler, bilge kişiler ve dinbilginleri
gönderiyorum" (Matta 23:34). Bu kişi
için kim, Tanrıdır veya delidir diyebilir?
Günahları bağışlayan bu kişi kimdir? Peki
ya Markos 2:18-19'a ne demeli? Nasıl bir
insan, oruç gibi bazı gereklilikleri geçersiz
kılabilir? Okul yöneticilerinin dışında
okulun tatil olduğunu kim söyleyebilir?
Mesih'in tanrısallık konusu, çözülmesi gereken
bir problem değil, üzerini kaplayan ağların
açılması gereken bir konudur. Tabii ki bu
pasajların geçerliliğini reddedebilirsin,
fakat o zaman ben de bu oyunu oynayıp, senin
savunduğun noktalar için aynı iddiada bulunabilirim!
Tanrı denenemez denildiğinde, ben bunu açık
bir gerçek olarak görürüm. Tanrı ölemeyeceği
gibi denenemez de. Mesih yeryüzüne, Tanrı'nın
isteğini yapıp acı çekmek üzere gelmiştir.
Tanrı, Tanrı olarak gelip, Mesih'in beden
alarak yapmış olduğu bu görevi yapmazdı.
Eğer Mesih'in tanrısallığını kaldırırsan,
Mesih İnancı'ndan geriye ne kalır? Yeni
Antlaşma'da beyan edilen bir insanın ölümü,
nasıl olur da tüm insanları etkileyebilir?
İşte esas
nokta da budur. Hiçbir insan, tüm insanlık
üzerinde özel bir etkide bulunamaz. Tanrı'nın
hiçbir benzeri, insanları tatmin edemez.
Mesih İnancı'nın
dayandığı temel nokta olan kurtuluşumuz,
İsa Mesih'in sadece bir insan olmasına değil,
Tanrı olmasına dayanır. Kurban kuzusu olarak
işkence edilen, çarmıha gerilip öldürülen
ve gömülen kuzunun, sürüden birisi olması
gerekiyordu. Tanrı, bizim kardeşimiz olma
durumunda değildir , fakat Tanrı'nın Oğlu
bizim kardeşimizdir.
Mesih'in
tanrısallığını reddedenlerin çoğunluğu,
Üçlübirliği veya Mesih'in iki doğasını "olanaksız"
veya "mantıksız" olduğu için reddetmektedirler.
Onlara göre; "Tanrı bir çarmıha çivilenemez...
Tanrı Ruhtur" veya "Tanrı Kendisini
Kendisine sunmaz" veya "Tanrı
beden alıp doğamaz." Bu sözleri söyleyenler,
Oğul'un kul özünü almakla Kendisini Baba'ya
sunmuş olduğunu, ve Baba Tanrı için olanaksız
olan hiç birşey olmadığını göz ardı etmektedirler.
"Mantıklı"
veya "olabilir" gibi kavramların,
Tanrı'nın göstermiş olduğu şeyleri yargılamasına
izin vermemeliyiz. Buradaki konu bizim ne
kavrayabileceğimiz değil, Tanrı'nın ne söylediğidir.
İncil’i
okuduğumuzda, İsa'nın insanlardan üç temel
tepki almış olduğunu görüyoruz: nefret,
şaşkınlık ve saygı...O'nun iddialarını anlayanlar,
oldukları gibi kalamamışlardır. İsa Mesih,
tüm insanların Kendisini ya kabul etmelerini,
ya da reddetmelerini ister.
İsa'yı üç kere reddetmiş olan Petrus, İsa'nın
kul özü almış Mesih olduğuna inandığından
dolayı şehit edilmiştir. Mesih Petrus'a,
kim olduğunu sorduğunda Petrus şöyle beyan
etmiştir: "Sen yaşayan Tanrı'nın Oğlu
Mesihsin" (Matta 16:16). Petrus'un
cevabına karşılık veren İsa, Petrus'un sözlerini
kabul edip şöyle demiştir: "Ne mutlu
sana, Yunus oğlu Simun! Bu sırrı sana açan
insan değil, göklerdeki Babam'dır"
(Matta 16:17).
İsa'nın
dirilişinden şüphe etmiş olduğu için, genellikle
Tomas'tan 'şüpheci Tomas' diye bahsedilir.
Sonunda, dirilişten sonra Mesih'i gören
Tomas O'na tapınarak; "Rabbim ve Tanrım!"
(Yuhanna 20:28) demiştir.
O zamandan
beri, yüzyıllar boyunca İsa'nın şu sorusuyla
karşılaşan birçok kişi aynı şekilde bocalamıştır
ve bocalamaktadır: "Benim kim olduğumu
söylüyorsun?" Aşağıda gösterilen şemada
üçlü bir açıklamayla yüz yüze geliyoruz.
İSA
TANRI OLDUĞUNU SÖYLÜYOR
(İKİ
SEÇENEK)
/
.
. . . . . . . . . .
\
İddialar
YANLIŞTI İddialar
GERÇEKTİ
|
................................
\
(İki Seçenek) .......................
O Rab’dir
/
........... \
...................................
|
.....İddialarının
YANLIŞ ....İddialarının
................ (İki
Seçenek)
.....Olduğunu
Biliyordu
...yanlış
Olduğunu
.......................................Bilmiyordu.................
/............
\
..............
| ........................
.. |
....................KABUL
.......RED
... KASITLI
OLARAK .......CİDDİ
BİR ..........Edebilirsiniz
Edebilirsiniz
. YALAN SÖYLEMİŞTİ
.YANILGIDAYDI
...............|
..............|
....O
bir YALANCIYDI
. ..O
bir DELİYDİ
...............|
...O
bir İKİYÜZLÜYDÜ
...............|
.......O
bir CİNDİ
...............|
Yalanı Uğruna Öldüğü İçin
.......Bir
APTALDI
Yukarıdaki
şemanın daha geniş bir açıklaması için "Evidence
That Demands a Verdict" (Bir Hüküm
Gerektiren Kanıt--Bölüm 7) 1 ve "Marangozdan
da Öte" (Bölüm 2) 2 adlı kitaplara
bakınız. Mesih'in tanrısallığını destekleyen
daha geniş bir tarihi açıklama için "The
Resurrection Factor" (Diriliş Faktörü)
3 adlı kitabı okuyunuz.
Peki ya
siz ne durumdasınız? Mesih'in kim olduğunu
düşünüyorsunuz? Sadece bir din mensubu musunuz,
yoksa Oğlu İsa Mesih aracılığıyla yaşayan
Tanrı'yla kişisel bir ilişki içerisinde
misiniz? Karar vermeye istekli olanlar için,
Mesih'in tanrısallığına inancı destekleyen
yeterince kanıt vardır. Tomas İsa'ya "Rabbim
ve Tanrım" dedikten sonra İsa söyle
karşılık vermiştir: "Beni gördüğün
için mi iman etin? Görmeden iman edenlere
ne mutlu!" (Yuhanna 20:29).
Sonraki
Sayfa (Bu Kitabın Yazarı İsa Mesih'teki
Yeni Yaşamı Nasıl Keşfetmişti?)
|