KUTSAL
KİTAP: (Kitab-ı Mukaddes)
Kutsal
Kitap, --Eski ve Yeni Antlaşma olmak üzere
--Tevrat, Mezmurlar (Zebur), Peygamberlerin
Yazıları ile İncil'den ibarettir ve tümüyle
TANRI'nın esinidir.
Bu nedenle
inanç, ibadet ve uygulamayla ilgili her
konuda güvenilir ve tek yetkili kaynak olduğuna
inanıyoruz. (Luk.24:27+44; 2. Tim.3: 16-17;
2:Pet.l.19-21;...)
TANRI:
Tek
bir TANRI'nın var olduğuna inanıyoruz!
O Özünde
tektir ama tekliğinde, Kendini BABA (görünmez
ÖZ), OĞUL (Tanrısal SÖZ) ve Kutsal RUH (Tanrısal
GÜÇ) olarak açıklamıştır (Yar.1:1-3; Yasa.
Tek.6:4; Mat.28: 19; Mar.12:29).
TANRI evreni
var eden, koruyan ve devam ettiren yüce
Yaratan'dır.
TANRI SEVGİDİR
(1. Yuh.4.8+ 16); bu nedenle kendi varlığını
açıklar ve İnsanları sonsuz mutluluğa kavuştururken
veya yargılarken mutlak kudretine ve sonsuz
kayrasına göre adil davranır. (1.Tim.2.5;
2.Kor.13.14;..)
İNSAN:
İnsan'ın,
TANRI'nın benzeyişinde (Yar.l:26-27), Yaratana
İzzet ve yücelik verip (Yeş.43:7) TANRI'yla
bir sevgi ilişkisinde yaşaması için (Yer.31:33;
Yuh.3:16) yaratıldığına inanıyoruz.
Ancak insanın
günah işlediği için bedensel ve ruhsal bir
ölümle TANRI’dan koparak Uzaklaştığına ve
bütün İnsanların bu yüzden günahlı bir doğa
ile dünyaya geldiklerine, düşünce, söz ve
eylemlerinde günahlı olduklarına inanıyoruz.
(Yar. 1:26-27; Rom.3: 10-18+23).
Bu yüzden
her bir insan TANRI katında suçlu olmakla
birlikte doğal haliyle TANRI'nın azabı ve
yargısı altındadır. (Yuh.3: 18+36; Efes.2:
1-2; ..).
İSA
MESİH:
İSA MESİH'in bütün peygamberlerce
ilan edilen Kurtarıcı, ve TANRI'nın eze1i-ebedi
Sözü (Kelam) olduğuna inanıyoruz. Bu Söz,
beden alıp dünyamıza bir insan olarak gelmiştir
(Yuh.l:1-3, 14+18). Kendisine 'TANRI'nın
Oğlu' unvanı verilmesi bu ruhsal anlamdadır
.
İSA MESİH'in
insanların günahlarını bağışlatıcı kurban
olarak çarmıhta öldüğüne, üçüncü gün ölümü
ve Şeytan’ı yenerek dirildiğine inanıyoruz
(Rom.5: 18; 1.Kor.15:3-4; İbr.2:14; 5:9-10).
Bu kurban,
insanı günahın gücünden ve suçundan arındıracak
güçtedir. Ahiretteki ebedi azaptan kurtarabilecek
tek çaredir. Bütün insanları sonsuza dek
kurtarmak için tümüyle gerekli ve yeterlidir.
RAB İSA
MESİH'in gökyüzüne yükseldiğine, bütün güç
ve yetkinin üzerinde yücelmiş olduğuna,
TANRI'nın sağında Yüce Başrahibimiz ve Aracımız
olarak görev yaptığına inanıyoruz (Elç.l:9-10;
Efes.l:20-21; İbr.4:14; 8:1; 1.Yuh:2.1).
KURTULUŞ:
İnsanın
kurtuluşunun yalnızca TANRI'nın İSA MESİH'te
sunduğu kurtuluş armağanına iman etmekle
gerçekleştiğine inanıyoruz.
Günahlı
durumunu anlayıp tamamen çaresiz durumda
olduğunu kavrayan insan, içten bir pişmanlıkla
tövbe edip Mesih'e İman etmekle kurtulabilir.
Günaha sırt çevirip kendi iyi işlerine dayanmadan,
ancak ve ancak çarmıha gerilmiş ve ölümden
dirilmiş olan İSA MESİH'e İman ederek TANRI'nın
kayrasıyla aklanır, Kutsal RUH'tan doğar
ve TANRI'nın çocuğu olur!
Günahlı
insanın TANRI'yı tanımak, O'nunla barışarak
günahlarından arınmak ve sonsuz kurtuluşa
kavuşmak için bundan başka bir çaresi yoktur!
İnanlı
kurtulmuş olmasının sonucu olarak, RAB'bin
önceden hazırladığı ve O'nu hoşnut eden
iyi işlerin yolunda yürür. (Yuh.l:12; 3:3-5;
14.6; Tit.3:5; Elç.2:38; 4:12; Efes.2:8-10)
KUTSAL RUH:
Kutsal
RUH'un sonsuza dek kilise (inanlılar topluluğu)
ile birlikte olduğuna, kiliseyi tüm gerçekte
eğittiğine ve yönlendirdiğine inanıyoruz
(Yuh.l4 : 26;16:13 ) .
Kutsal
RUH kilisenin ortak yararı için çeşitli
armağanlar verir; inanlı1arı kiliseye ve
yeryüzüne hizmet etmek amacıyla donatarak
yönlendirir. (Rom 12:6-8; 1.Kor. 12:4-11;
Efes.4:11-12).
İSA MESİH’e
iman eden herkes, Kutsal RUH’u karşılıksız
olarak alır. Kutsal RUH inanlıların ,ç,nde
yaşayarak, inanlıyı içten değiştirerek MESİH’e
benzer bir hale getirmek için çalışır, sonsuz
yaşam güvencesi verir ve tanıklıkta bulunmak
üzere doğaüstü bir şekilde güçlendirir.
Kutsa1
RUH ayrıca insanlara günah, doğruluk ve
gelecek yargı konularında suçluluklarını
gösterir (Yuh. 14:26; 16:7+13; Elç. 10:
19-20; 1.Kor:3. 16; 2.Kor. 1:22; Ga1.5:22-25;
Elç. 1:8; Yuh. 16:8-11).
İNANLILAR
TOPLULUĞU (Kilise):
MESİH'in
bedeni olan tek ve evrensel bir kiliseye
inanıyoruz. Kilise bir bina değildir; İSA
MESİH'e iman eden insanlar topluluğudur.
Kilisenin seçilmiş bir soy, kralın rahipleri,
kutsal bir ulus ve TANRI'nın öz halkı olduğuna
inanıyoruz.
Kilise,
MESİH İSA'nın köşe taşı olduğu elçiler ve
peygamberlerden oluşan bir temel üzerine
bina edilmektedir. Kilise tek bir ümit,
tek bir beden, tek bir RUH ve tek bir vaftizle
birleşmiştir .
Kilisenin
başı MESİH'tir, kilise O'na bağlıdır ve
O'nun sözünü dinler.
TANRI farklı
yerlerdeki İnanlıları kendi yetkisini, kişiliğini,
yaşamım ve gücünü yerel kiliseler oluşturarak
görsel bir şekilde insanların yaşamına ulaştırmak
amacıyla birleşmeye çağırmıştır (I.Kor.l:2;
Efes.l:22-23; 2:19-22; 4:4-6; 5:22-32; I.Pet:2.5-10).
RAB
İSA MESİH'in Tekrar Gelişi:
RAB
İSA MESİH'in, topluluğunu kendi yanına almak
için, gözle görülür bir biçimde kişisel
ve öz insan bedeniyle gökyüzünden yeryüzüne
kudret ve görkemle geleceğine inanıyoruz
(Mat.24:30-31; Elç.1: 11; 1.Sel.4: 13-18).
YARGI
ve SONSUZLUK:
Her
şeyin sonunda bütün İnsanların ölümden dirileceğine,
İSA MESİH'e İman ederek kurtulmuş olanların
sonsuz bir mutluluk, kaybolmuş olanların
ise sonsuz bir utanç yaşayacakları ebediyetin
başlayacağına inanıyoruz (Mat.25:46; Yuh.5:28-29;
2.Sel.l:9; Vahiy 21:1-7; 22: 1-5). |