1977
yılında Deedat, Frank Morison tarafından
yazılan Taşı kim Oynattı? kitabının başlığını
kendisine mal eden küçük bir kitapçık yazdı.
Kitabın büyük bir kısmı İsa'nın çarmıhtan
diri olarak indiği kuramını kanıtlama çabasına
atfedilmiş ve bizler bu kuramın hiçbir tutar
yanı olmadığını şimdiye kadar gördüğümüzden
Deedat'ın ileri sürdüğü noktaları uzun uzun
ele almayı gerekli görmüyoruz. Yeniden yapmamız
gereken, kuramının tutunması için besbelli
saçmalıklara başvurduğunu sizlere tekrar
göstermektir.
Örneğin
Mecdelli Meryem İsa'nın vücudunu meshetmek
için mezara geldiğinde onun İsa'nın canlı
olmasını beklediğini kanıtlamaya çalışıyor.
Yağla meshetmek Yahudilerin gömme töreninin
normal bir geleneği olduğu halde, bu gerçek
kendi savlarını çürüttüğü için Deedat bunu
kabul edemiyor. Bu yüzden eğer İsa çarmıhta
ölseydi o zamana dek çürüyeceğini söylüyor
ve "Eğer böyle çürümüş bir cesedi ovalarsak,
parçalara ayrılır" diyor1, ama Meryem
mezara İsa öldükten sadece otuz dokuz saat
sonra gelmişti. Bir adam öldükten sonra
vücudunun kırk sekiz saat içinde parçalara
ayrılacağını söylemek bilimsel bakımdan
çok saçmadır! Eğer iddiası gerçeğe dayanmış
olsaydı Deedat böylesine gülünç bir şey
söyleme gereğini duymazdı. Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana
Çarmıh, isa
mesih, incil, meryem ana
Meryem'in
İsa'nın vücudunu alıp götürmeye geldiğini
(Yuhanna 20:15) söylediğinde sadece O'nun
yürümesine yardım etmek için geldiğini,
ölü bir adamın vücudunu taşımaya gelmediğini
söylerken çok açık olasılıkları görmezlikten
gelmesi gerekiyor. Deedat, Meryem'in zayıf
bir Yahudi kadın olduğunu ve en aşağı 70
kg. ağırlığında olan ve 50 kg. kadar da
mür ve öd ağacı ile sarmalanmış (Yuhanna
19:39) ölü bir vücudu taşıyamayacağını iddia
ediyor.Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana Çarmıh, carmih, carmihi çarmıhı
isa mesih, incil, meryem ana
Meryem'in
İsa'nın vücudunu taşıyacağını söylemesinin
çok daha olası bir açıklaması vardır. Vücudu
tek başına taşımaya geldiğine dair hiçbir
şey söylenmemektedir. Vücudun orada olmadığını
ilk gördüğünde Meryem, İsa'nın havarilerinden
ikisi olan Petrus ve Yuhanna'ya gidip: Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana
"'Rab'bi mezardan
almışlar, nereye koyduklarını da bilmiyoruz"
demiştir."(Yuhanna 20:2)
İncil'in
Matta, Markos ve Luka bölümleriyse Meryem'in
o pazar sabahı mezara ilk gittiğinde yalnız
olmadığını mezardan dönen kadınların arasında
Yuhanna ve Yakub'un annesi Meryem'in de
bulunduğunu açıkça bildirirler (Luka 24:10).
Bu yüzden Meryem, "Nereye koyduklarını
bilmiyoruz" demiştir. Meryem İsa'yı
Petrus'la Yuhanna mezara gittikten sonra
görebilmişti. Ve Meryem'in vücudu taşımak
için bu iki havarinin ya da diğer kadınların
yardımını temin etme fikrinde olmadığını
düşünmeye gerek yoktur. Her halükârda Kutsal
Kitap'ta Meryem'in İsa'nın ölümden dirilmiş
olduğuna inandığı hakkında somut kanıt vardır
ve bu da bizi Deedat'ın Kitab-ı Mukaddes
Allah Sözü Müdür? adlı kitapçığının temasına
getiriyor. Deedat'ın vardığı sonuç taşın
Ferisilere mensup olan İsa'nın iki öğrencisi
Aramatyalı Yusuf ve Nikodimus tarafından
yuvarlandığıydı. Deedat kitapçığında şöyle
söylüyor: Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana
"İsa'nın yardıma en çok muhtaç olduğu
bir zamanda onu müşkül durumda bırakmayan
iki yiğit, Aramatyalı Yusuf ve Nikodimus
idi. Bu her iki adam İsa'yı Yahudi gömme
âdetine göre yıkamışlar, kefeni "öd
ve mür" ile sarmışlar ve taşı geçici
olarak yerine taşımışlardı. Belki de taşımayıp
mezarı öyle açık bırakmışlardır. Taşı tekrar
oynatanlar ve aynı Cuma gecesi karanlık
hafif aydınlanır aydınlanmaz baygın olan
İsa'yı alıp tedavi için civardaki daha uygun
bir yere götürenler yine bu iki arkadaştı."3
Deedat
kitapçığını bu soruna tatmin edici bir yanıt
verebileceğini ümit ederek yazdığını söyleyerek
başlıyor (Sayfa 96) ve kitapçığın kapağında
Dr. G.M. Karim'in taşın oynatılmasının bütün
düşünen Hırıstiyanların kafasında bir sorun
oluşturduğu sözleri bulunmakta, böylelikle
Kutsal Kitap'ın bu konuda sessiz olduğu
ve bu konunun Hıristiyanlar için büyük bir
sorun oluşturduğu ve taşı kimin oynattığı
hakkında fikir yürütüp işin içinden çıkamadıkları
ima edilmektedir. Bu çok büyük bir saçmalıktır
çünkü Kutsal Kitap taşı kimin oynattığını
(Deedat'ın sözlerini kullanırsak "Mümkün
olan en açık dille") bildirmiştir:
"Rab'bin bir
meleği gökten indi ve mezara gidip taşı
bir yana yuvarlayarak üzerine oturdu."(Matta
28:2)
Bu
konu hakkında gerçekten bir soru olabilir
mi? Gökten gelen bir meleğin taşı yuvarlayabileceğine
inanmak bu kadar zor mudur? Kutsal Kitap'a
göre Sodom ve Gomorra şehirlerini sadece
iki melek yok etmiştir (Tekvin 19:13) ve
Sanherib'in yüz seksen beş bin kişilik ordusunu
bir tek melek yok etmiştir (II. Krallar
19:35) başka bir seferinde bir tek melek
Kudüs şehrini yok etmek için kolunu uzatmıştı
sonra Rab ona elini çekmesini söyledi (II.
Samuel 24:16). Bu yüzden taşı yuvarlayanın
bir melek olduğunu okumak kimseyi şaşırtmamalıdır.
Çarmıh, isa
mesih, incil, meryem ana
Kuran
bütün Müslümanlar'ın sadece Allah'a inanmakla
kalmayıp meleklere de inanmalarını açıkça
söyler (Bakara/2:285) ve Müslüman imanının
altı ana öğretsinden biri de meleklere inanmaktır.
Bu kadarla da kalmayıp, Kuran İbrahim ve
Lut'a gelen meleklerin onlara Lut'un oturduğu
şehri (Kutsal Kitap bize isminin Sodom olduğunu
bildirir) yok edeceklerini söylediğiyle
hem fikirdir (Ankebut/29:31-34).
Demek
ki Kuran Müslümanlara meleklere inanmalarını
söylemekle kalmıyor aynı zamanda onlara
meleklerin insanların işleri ve yeryüzünde
olup bitenler üzerindeki büyük ve huşu verici
gücünden de söz ediyor. Bu yüzden Kutsal
Kitap taşı bir meleğin oynattığını söylediğinde
hiçbir Müslüman buna içtenlikle karşı gelemez.
Neden öyleyse Deedat İncil'deki bu apaçık
cümleyi görmezden gelip taşı oynatanın kimliğinin
bir "sorun" olduğu gibi gerçekle
bir ilgisi olmayan bir şey öneriyor? Neden
kitapçığında taşı oynatanın bir melek olduğu
çok açıkça belirtilen ayetten hiç söz edilmiyor?
Bunun nedeni, İsa'nın çarmıhtan diri olarak
indirildiği ve Meryem'in canlı bir İsa'yı
aradığı teorisinin bu meleğin Meryem'e hemen
söylediği sözlerle tamamen çürütülmesidir:
Çarmıh, isa
mesih, incil, meryem ana
"Korkmayın! Çarmıha
gerilmiş olan İsa'yı aradığınızı biliyorum.
O burada yok söylemiş olduğu gibi dirildi.
Gelin, O'nun yattığı yeri görün. Hemen O'nun
öğrencilerine gidip şöyle deyin: 'İsa ölümden
dirildi. Sizden önce Celile'ye gidiyor,
kendisini orada göreceksiniz.' İşte ben
size söylemiş bulunuyorum." (Matta
28:5-7)
Melek,
Meryem ve diğer kadınlardan gidip, diğer
öğrencilerine, çarmıha gerilen İsa'nın şimdi
ölümden dirildiğini söylemelerini istemiştir.
"Kadınlar mezardan çıkıp kaçtılar.
Onları bir titreme, bir şaşkınlık almıştı"
(Markos 16:8). İsa'nın çarmıhtan canlı indiğini
düşünselerdi, O'nun mezardan çıkıp gitmiş
olmasına şaşırmazlardı. Ama ölü bir vücut
bulmayı beklediklerinden orada bir melek
görüp, melek onlara "mümkün olan en
açık dille" İsa'nın ölümden dirildiğini
söylediğinde tamamıyla şaşırmışlardı.
Böylece,
Deedat'ın, iddialarını desteklemek için
saçmalıklar kullanmaktan öte onları tamamıyla
yalanlayan Kutsal Kitap ayetlerini de örtbas
etmeye çalıştığını görüyoruz. Bütün Müslümanları,
bu kitapçığın da kanıtladığı gibi Deedat'ın
Kutsal Kitap'ın öğretilerini saptıran ve
saçmalıklarla dolu alternatifler getiren
kitapçıklarının yerine Kutsal Kitap'ın kendisini
okuyup O'nun harikulâde gerçeklerini kendileri
için keşfetmeye çağırıyoruz. Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem ana Çarmıh,
isa mesih, incil, meryem an
Sonraki
Sayfa (Deedat'la Yüksel'in Kitabının 1.
Bölümüne Cevap)
|