Soru
: İsa’nın Tanrı Oğlu olması ne anlama gelir?
İsa Tanrı'nın oğlumu
Yanıt: Bakireden
doğum doktrini çok önemlidir (Yeşaya 7:14;
Matta 1:23; Luka 1:27, 34). İlk olarak Kutsal
Kitap’ın bu olayı nasıl tanımladığına bir
bakalım. Meryem’in, “Bu nasıl olur?” sorusuna
karşılık (Luka 1:34), Cebrail şöyle demişti:
“Kutsal Ruh senin üzerine gelecek, Yüceler
Yücesi'nin gücü sana gölge salacak” (Luka
1:35). Melek, Meryem’le evlenmekten korkmaması
için Yusuf’a, “Onun rahminde oluşan, Kutsal
Ruh'tandır”sözleriyle cesaret vermişti (Matta
1:20). Matta, bakirenin, “Kutsal Ruh’tan
gebe olduğunun anlaşıldığını” bildirir (Matta
1:18). Galatyalılar 4:4 de, “Tanrı, kadından
doğan öz Oğlu'nu gönderdi” diyerek Bakireden
Doğumu öğretir:
Bu ayetlerden, İsa’nın doğumunun Kutsal
Ruh’un Meryem’in bedeninde etkin olmasının
sonucu olduğu kesinlikle açıktır. Bu iş
için maddi olmayan (Ruh) ve maddi olan (Meryem’in
rahmi) kullanılmıştı. Meryem tabii ki kendi
kendine hamile kalamayacak olduğundan sadece
bir “araç”tı. İsa’nın beden alıp insan olması
mucizesini ancak Tanrı gerçekleştirebilirdi.
Ancak, Meryem’le İsa arasındaki fiziksel
bağlantıyı inkâr etmek İsa’nın gerçekten
insan olmadığını ima eder. Kutsal Yazılar,
İsa’nın tamamen insan olduğunu ve bizimki
gibi fiziksel bir bedeni olduğunu öğretir.
İsa bu bedeni Meryem’den almıştır. İsa aynı
zamanda sonsuz ve günahsız bir doğaya sahip
olarak tamamen de Tanrı’ydı (Yuhanna 1:14;
1 Timoteos 3:16; İbraniler 2:14-17).
İsa günah içinde doğmamıştı, yani günahlı
bir doğası yoktu (İbraniler 7:26). Günahlı
doğa baba aracılığıyla nesilden nesile geçiyor
gözükmektedir (Romalılar 5:12, 17, 19).
Bakireden Doğuş, günahlı doğanın aktarılmasını
engellemiş ve sonsuz Tanrı’nın kusursuz
bir insan olmasına izin vermiştir.
.
|